pondelok 15. októbra 2012

LYYL 5.časť


„V tej dobe mi to bolo v podstate jedno, pretože keď som nebola v škole, bola som zo Samom a na intrák som chodila jedine spať. Nemala som možnosť sa z Emou rozprávať. Len z jej pohľadov, ktorými sa na mňa ráno pozerala som vedela na čo myslí. To bol jediný kontakt, ktorý som s ňou mala.“

Mala sa viniť za to čo sa stalo? Mala myslieť na to čo spravila, ale ona za to vlastne ani nemohla. Ale nemohla sa v žiadnom prípade vyhovárať na to čo sa zase stalo jej. Bola to zlá výhovorka . Tá najhoršia.

„Nemám čo také povedať ohľadne mňa a Sama, nedialo sa tam nič také a do podrobností zachádzať nebudem, pretože by to bola škoda rečí. Jednoducho sme si užívali každý moment môjho, nášho života. Nestarala som sa čo sa deje na intráku a už vôbec nie čo sa dialo v škole.

'Liz, došiel ti list zo školy. ' Už nejakú dobu som sa z Emou nerozprávala, pretože mala na to stále svoj názor. Ale v ten deň keď sa mi prihovorila, som cítila, že sa niečo stalo. Že som to asi všetko prehnala.

V liste som sa dočítala o mojom pohoršení v škole, pozerala som na to z ľahostajnosťou. Až posledná veta ma zamrazila  '....vylúčená zo školy. '  Keď som sa pozrela na Emu, vedela som na čo myslí  'Ja som ti ho hovorila, mala si sa krotiť.' Útechou pre mňa bolo to, že tie slová nevyslovila nahlas.

'Mrzí ma to.' Boli to prvé slová po tichu, ktoré vládlo v našej izbe nejakú chvíľku, vlastne pár týždňov. Ema nič nepovedala, vstala a odišla z izby. Dôvod prečo sa tak vtedy zachovala, bol ten, že to bola moja najlepšia priateľka, ale ešte dobu pred tým, všetkým.

Obávala som sa však toho ako nato zareaguje Sam, nie preto že by som mu chýbala. Práve naopak. Bála som sa toho, že mi dá hneď košom. Vedela som, že ten chalan ma nemiluje.

                                               ---------

Tak veľmi som sa nechcela vrátiť k tomu opilcovi. Radšej by som žila na ulici. Záchranou bolo, že mi škola vyhovela a dohodla sa so mnou, že môžem ostať na intráku do konca roka. Ostávali necelé dva týždne a oni si samozrejme nechceli kaziť meno tým, že dievča s mojím rodinným stavom vyhodia.“

2 komentáre: