nedeľa 28. apríla 2013

10.časť

„Čo sa stalo Ronnie?“ opýtala sa Kornélia nasledujúce ráno, keď sa s Norah a Tonym stretli na zadnej terase pri raňajkách. „Prečo nemáš na sebe jazdecký úbor?“
Ronnie položila šálku s čajom na tanierik. „Necítim sa dobre. Bolí ma hlava.“
„Zostanem s tebou?“
„Ale nie, pôjdem si ľahnúť.“ Norah v tej chvíli zvrieskla od nadšenia.
„Vyhrala som!“  Klobúčik s hnedým perom sa jej na hlave posunul na bok. Tony namrzene odfrkol.
Kornélia zasyčala na sestru. „Tichšie. Nevidíš, že Ronnie nie je dobre?“
„Prepáč,“ odvetila Norah ľútostivo.
Ronnie mávla rukou. „Radšej mi sľúbte, že nebudete na skokovej dráhe vyvádzať, Norah.“ Premerala si ich pohľadom.
„Nikdy nevyvádzam,“ ozval sa Tony. „Len keď ma nahovorí Norah.“ Zasmial sa na jej výraze.
„Veď práve. To znamená takmer vždy,“ odvetila Kornélia.
„Nechceš ísť aj ty na dráhu?“ Ronnie jej položila dlaň na ruku v rukavici z jemnej kože.
„Prečo?“ zvolala popudene. „Moji mladší súrodenci tam pôjdu a ja sa vyberiem na nudnú prechádzku do parku? To určite.“ Obe hlavy sa ako na povel zdvihli od tanierov.
„Nelly,“ povedala pokojne Ronnie. „Budeš musieť jazdiť na dámskom sedle.“
„Aj Norah na ňom bude musieť sedieť!“
„Norah jazdí lepšie. My sme vždy jazdili obkročmo. K tomu skákať bokom nie je...“
„Prestaň! Nič sa nestane, Ronnie.“ Kornélia si podráždene zasunula prameň vlasov pod hnedý klobúk a spolu s Norah a Tonym prišli k stajniam. Mala na sebe jazdeckú sukňu čokoládovej farby, ktorá na koni pôvabne spočívala na chrbte zvieraťa.
„Je čas. Všetci sa tu schádzajú,“ odvetil Tony. „Tam je otec.“ Všimli si ako im kýva, aby podišli bližšie.
Norah vyzerala znepokojene. Podišli ku skupinke mužov, kde bol Northclif, Eric Wesley a ďalší štyria či piati, ktorých nepoznali. „Tá dráha vyzerá...“ pozrela na staršiu sestru.
„Čuš, Norah!“ zahriakla ju Kornélia. Tony sa potichu zasmial.
„...je to veľká výzva a...“
„Mlč.“
„Skáčeš perfektne, ale nie takto, Nelly. Nechcem, aby z teba bola fašírka.“
„Dočerta, Norah buď už ticho!“
To už ich zvedavo sledoval Blase. Oddelil sa od skupiny a podišiel ku Kornélii.
„Deje sa niečo?“
„Nie,“ odsekla. Nadvihol obočie a pozrel na Norah.
Sestra sa ľútostivo pozrela na Kornéliu. „Pane, sestra sa zabije ak pôjde skákať. Vie jazdiť len ako muž.“
Kornélia ju prebodla pohľadom. „Norah,“ zamrmlala zúrivo.
Norah videla, že Blase nechápe, a tak vysvetlila. „V New Yorku nám rodičia dovolili jazdiť obkročmo, aj nám dievčatám ak sme si dali pod sukne nohavice. Je to tak oveľa pohodlnejšie. Lenže Nelly sa nikdy necítila príjemne v dámskom sedle a tak...“
„Norah!“ skríkla Kornélia.
„Som rád, že ste mi to povedali. Choďte s Antonym ku koniarovi, dá vám dvojicu vraníkov,“ povedal Blase.
„Prepáč Nelly, ale niekedy sa zatneš ako mulica. Nechcem, aby si si pri páde zlomila krk.“ Tony zobral sestru za ruku a odišli.
„Dráha je pre skúsených jazdcov. Sám som  ju navrhoval podľa vlastných schopností.“
„Teda, vy ale nešetríte na chvále,“ odsekla Kornélia.
„Dovolím si tvrdiť, že jazdím dobre,“ poznamenal.
„Blase,“ zavolal Eric. „Ideš?“
Northclif pokrútil hlavou. „Nie, pôjdem sa so slečnou Blakeovou prejsť.“
Eric vyzeral vyvedený z mieri presne tak, ako Kornélia. „N-nie...“
„Uži si jazdu, Wesley.“
„Čo to robíte?“ zašepkala zúrivo. „Nikam s vami nejdem...“
„Nechcete ísť jazdiť?“ opýtal sa prekvapene.
„Práve ste povedali...“
„Myslel som prechádzku na koňoch.“
„Chcem ísť skákať, vás nemusí čo zaujímať moje zdravie. A Norah zveličovala.“
„Zaujíma ma všetko okolo mojich hostí. Ukážem vám menšie prekážky na severnej časti panstva.“
V Kornélií sa miešala túžba a chuť odseknúť mu, nech ide do čerta. „Tak dobre.“
„Poďme vám vybrať koňa,“ pomaly sa usmial.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára