pondelok 29. októbra 2012

LYYL 10.časť :)


„Neprerušila som ho, iba som počúvala a hľadela. Bola som neskutočne zaskočená.

'Ty hlupaňa! Si neskutočná hlupaňa!!! 
Čo mám sakra teraz robiť?! Tu ostať nemôžeš! Už keď mi tvoja matka povedala, že čaká decko, vedel som, že to neveští nič dobré! A keď sa to narodilo a k tomu dve!! Mal som chuť ju na mieste prefackať. Keby tam vtedy nestála a nevzala by si ťa mohol som dokončiť čo som začal!! Nieže by nebola žiadna Evelin, nebola by ani žiadna Elizabeth! 
Čo si myslíš, prečo matka zomrela?! Myslíš si, že bola chorá? Jedine ak na hlavu! Ale samozrejme, že si to nemôžeš pamätať ty hlupaňa, bola si iba malé urevané decko! Vieš čo, choď do pekla za ňou!!' 

Tak nahnevaného som ho ešte nevidela. Nemal právo mi to tajiť celé tie roky. Mala som vedieť, že môj otec je obyčajný zbabelec. No aj tak si niekedy nechcem pripustiť, že jeho vinou zomrela Evelin a taktiež aj moja matka. Nechcem si predstaviť, čo by bolo, kebyže sa to nestane, keby sú tu. Ako by sme sa všetci spoločne správali, čo by sme robili. Bola by to bolestivá predstava.

Počas toho ako na mňa kričal som si uvedomila, že on vlastne nekričí, lebo sa na mňa hnevá. On kričí, pretože zabil  Evelin a matku. Pretože ho to bolí viac než si môžem, než si viem predstaviť. Preto som dneska tu. Uvedomil si svoju chybu a nechal ma nažive. Chcel rozhrešenie od Boha za jeho krutý čin. A ešte stále oň prosí.

Je to môj otec  a je hrozným otcom. Práve pre to to, ho nesmierne ľutujem. Ľutujem ho, pretože vidím ako sa každý večer ožiera a prosím Boha. Vidím ako plače v podnapitom stave, pretože iba v takomto stave dokáže povedať, čo si naozaj myslí. Čo ho naozaj trápi.

V ten večer bol natoľko úprimný, aby zabil dve muchy jednou ranou.“  Elizabeth sa pousmiala nad tým čo povedala.

Prišlo jej vtipné, to že keby nevysvetlí svoje slová. Každý by ich pochopil po svojom. A samozrejme zle.


„V ten večer bol natoľko úprimný, že som to nezvládla. Síce som sa nerozplakala, v takom šoku sa to ani nedalo. Jednoducho som sa zosypala.“  Zastavila a došlo jej, že to asi nesprávne vysvetlila, preto že na ňu ostatný hľadeli s výrazom do toho pokračuj.

1 komentár: